Buenas prácticas en inclusión educativa. Las adaptaciones curriculares

sin-titulo

Resum:

“Cada alumno es único y debemos intentar dar respuesta a la diversidad de cada alumno, sea en la presentación de contenidos, en la propuesta de actividades, como en la evaluación, así como pensar que todos pueden aprender juntos, en el mismo espacio, sobre los mismos temas y enriqueciéndonos los unos a los otros” (Joan Jordi Muntaner, marzo 2010) 

El recurs inicia amb aquesta cita deixant clar que la proposta del document és oferir propostes per afavorir la escolarització a escoles ordinàries d’infants amb Necessitats Educatives Especials, concretament amb Sindrome de Down. Ens trobam un text que cerca la inclusió educativa de tots els infants.

Recolzant-se en le lleis educatives planteja el model del Diseny Universal d’Aprenentatge per el que s’adaptarà el curriculum educatiu per tal de garantir igualtat d’oportunitat a tot l’aumnat.

Partint d’aquesta idea es centre en generar un recurs pràctic per als docents per tal de facilitar l’adaptació del curriculum als casos concrets.

 

Principals continguts:

1. Com afavorir la inclusió educativa

2. Punt de partida

3. Adaptacions curriculars

4. Adaptacions curriculars significatives

5. El papel de les famílies en la escolarització de l’alumnat amb discapacitat

6. Exemple d’Adaptación Curricular Individualitzada

7. Más informació

Principal utilitat:

El recurs detalla com aplicar les propostes legislatives en referència l’inclusió. Exposa de manera gràfica i intuitiva  allò que cal fer com a docents amb un infant NEE a l’aula. Pauta, pas a pas, que cal tenir en compte, que s’ha de fer i com s’ha de fer.

Mitjançant esquemes resumeix els passos per tal que el professorat pugui realitzar les adaptacions curricular significatives, o no, necessàries per als infants de l’aula. Representa una ajuda i un aclariment pel que fa a les Adaptacions Curriculars Individualitzades.

A més inclou un apartat, guia, per a famílies amb infants amb NEE que es troben en la tesitura de decidir on escolaritzar el seus infants. Els proporciona consells i pasos a seguir per facilitar-los el procés i per ajudar-los a fer-lo de la manera més conscient possible.

Pens que és un recurs útil per un mestre que té en el seu grup classe un infant amb alguna discapacitat, sigui o no Sindrome de Down. És una guia fàcil, ràpida, per treballar amb ells des de la inclusió. Pot ser usat per mestres des d’infantil fins a Secundaria. Representa un recurs complementari a qualsevol altre sempre que ens trobem amb infants NEE a l’aula

Referècia:

Betbesé Mullet, E., Díaz Orgaz, M.(2014). Buenas prácticas en inclusión educativa Las adaptaciones curriculares. Down España. Extret de: http://www.sindromedown.net/wp-content/uploads/2014/09/156L_buenas.pdf [Accés 15 Des. 2016].

Feu clic per accedir a 156L_buenas.pdf

 

Autor de la fitxa:Francesca Mora Jaume. Grup 5

Deixa un comentari